PAZARLAMA

COVID-19 İLE GELEN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINDA OLASI DEĞİŞİMLER

COVID-19 pandemisi sürerken artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağına inanmaya başladık. Bu virüs, aşısı bulunup ticarileşerek sıradanlaşsa bile galiba etkileri ve sonuçları bundan sonraki yaşamımızı şekillendirecek.
Tüketicinin satın alma davranışında ne gibi olası değişiklikler olacak? Bu yazımda sezgisel tahmin ve öngörülere dayanarak sıralayayım:
  • Online alışveriş trendi artıyordu; ama artık çok hızlı şekilde büyük oranda hayatımızda yer alacak.
  • Nakit yerine kredi kartı ile alışverişte çok hızlı bir artış olacak; blokchain sistemi çok yakın bir zamanda iş hayatımızda yerini alacak.
  • Mağazalarda giyim kabinlerinin kullanımında “korku” yaşanabilecek; “güvensizlik” hakim duygu olacak.
  • Online alışverişle gelen ürünlerin dezenfekte edilip edilmediği kuşkusu, satın alma davranışlarında etkili olabilecek.
  • Mağazalarda virüse karşı önlem olan ürünlere dokunmama, virüsün etkisiz hale gelmesinden sonra da devam edebilecek. Bazı kronik rahatsızlıkları olan insanlar, doğal olarak daha çok duyarlı olmaya devam edecekler.
  • Mağazalarda çok sayıda tüketicinin bulunması, alışverişte duraksamaya neden olabilecek; satın almaktan vazgeçme veya erteleme kararı verilebilecek.
  • Sosyal mesafenin korunduğu restoranlar, cafeler, eğlence yerleri, vb. tercih edilebilecek; tüketici bu konuda duyarlığını sürdürebilecek.
  • Pandemi, ciddi bir işsizlik yaratıyor; kapanmaların artma olasılığı ile birlikte daha çok temel ihtiyaçları karşılayan ve düşük fiyatlı ürünler tercih edilebilecek.
  • Tasarruf etme olanağı elde edebilen şanslı tüketiciler daha da dikkatli harcama yapmaya yönelecek; fiyat hassasiyeti daha da artacak.
  • Satın alma gücü ciddi düzeyde düşen, tasarrufun, çok dikkatli harcama yapmanın önemini fark eden tüketici, dayanıklı tüketim mallarıyla ilgili satın alma kararını verirken birkaç kez düşünebilecek.
  • Uzunca bir süre, ürün ve hizmet alımında fiyat, ödeme olanakları, satın alma kararının belirleyicisi olacak.
  • Uzunca bir süre toplu yerlerde eğitimler, öğrenim kurumlarında sıkışık düzenler çekiciliğini yitirecek; yüz yüze eğitimin yerini tutmasa da yükseköğrenim ve yaşam boyu kişisel ve mesleki eğitimler online sisteme aktarılabilecek.
  • Sosyal mesafe, yükseköğrenim gençliğine barınma hizmeti veren kurumlar için de şimdiden düşünülmesi gereken bir konu. Tek odalı yurtlara talep artacak ve bu lüks değil, “yaşam hakkı” olarak değerlenebilecek.
  • Doğal çevreye saygı ve koruma bilinci, dijital tsunami kadar önemli bir şekilde gündemimizde yerini alarak yaşamımızın bir parçası olacak.

İlk düşündüklerim bunlar. Katkı verirseniz memnun olurum.
Pazarlama ne yapmalı? İzleyen yazımın konusu…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAZARLAMA

MUHASEBE